Boekrecensie: The Cat Master van Bonnie Pemberton

De Cat Master is niet het soort boek dat ik meestal zou hebben opgehaald, ondanks de betoverende cover. Het is geschreven voor kinderen van 10 jaar en ouder. Het is een fantasie in de trant van de Warriors -serie van Erin Hunter, wat niet iets is dat me zo veel aanspreekt. Het boek werd me samen met een aantal promotionele items van Sticky Paws®, die Bonnie Pemberton uitvond, verzonden. Ik bleef het boek naar de bodem van mijn zeer grote stapel boeken verplaatsen om te worden gelezen, maar uiteindelijk besloot ik een paar weekenden geleden te proberen. En ik ben erg blij dat ik dat heb gedaan.

Van de uitgever:

De spanning groeit tussen de ferals en binnenshuis, en de oude kattenmeester, spirituele leider van alle katachtigen, sterft. De tijd raakt op en hij moet een opvolger kiezen die zorgvuldig zal richt en vrede onder hun soort houdt. Van al zijn afstammelingen zijn er slechts twee broers die gekwalificeerd zijn: Jett, de krachtige, ambitieuze wilde die de gevaren van de steeg heeft overleefd, en rustige, zelfgenoegzame buddy, die werd gered door een mens en nu het verwende leven van een binnen is . Met zijn laatste adem besluit de oude kat. Hij meldt Buddy via Mind-Talk. “Sta op uit de steeg, mijn zoon,” beveelt hij. “Van al mijn bloed, jij bent de gekozen.” Maar zijn boodschap wordt telepathisch onderschept en de duisternis heerst ineens in de kattenwereld. Gedreven door jaloezie en wanhoop, is broer tegen broer in de strijd om hun soort te richten. . . Een strijd die de diepste angsten van Buddy zal confronteren en de levens van degenen van wie hij het meest houdt bedreigt. Tegen een achtergrond van schadelijke steegjes en een brandende zomer in Texas ontdekt Buddy de kracht van vriendschap, de verleiding van het kwaad, de kennis dat er geen vrede kan komen zonder opoffering.

Dit epische verhaal wordt verteld door de ogen van vijf katten, twee honden, een hagedis, een opossum en een spotvogel. Pemberton geeft duidelijke stemmen aan elk van de dierenkarakters, van de gekozen opvolger -vriend tot de kwaadaardige Jett tot Ozzie met houding. De karakters van de dieren zijn volledig geloofwaardig. Ik vond de afbeelding van Pemberton van de binnenshuis versus de Ferals fascinerend. Ik denk niet dat ik ooit weer naar wilde katten op dezelfde manier zal kijken.

Ik werd in het verhaal geveegd en tot mijn verbazing vond het praktisch onmogelijk om het boek neer te zetten. Hoewel sommige van de gevechtsscènes tussen de dieren een beetje te grafisch waren voor mijn smaak, ben ik heel blij met dit heerlijke en fantasierijke verhaal.

Bonnie Pemberton bracht dertig jaar door als zanger, actrice, schrijver en voice-over talent in Dallas en Los Angeles. Een fervent dierenliefhebber, ze creëerde Sticky Paws®, een anti-kratend product voor katten. Bonnie woont in Texas met haar echtgenoot en hun vijf katten en twee honden. Bekijk haar website voor nog veel meer informatie over Bonnie.

Dit boek is naar mij gestuurd door het bedrijf van de auteur.

U kunt ook genieten van lezen:

Kattenkraboplossingen